Aficionat a la bici de muntanya i al senderisme.

Visitas

domingo, 31 de enero de 2016

FONT DE PARTAGAT- PAS DE LA RABOSA - AITANA – PENYA ALTA – COLL DE TAGARINA – FONT DE PARTAGAT.
Foto de Font de Partagat - Pas De La Rabosa - Aitana - Penya Alta - Coll de Tagarina - Font de Partagat 27-DIC-15
Cim Aitana
Data: 27/12/2015 Tipus de ruta: Circular Lloc d’inici: Font Partagat Hora d’inici: 9:10 a.m. Duració: 5:03:00 (3:14:39 en moviment) Distancia: 11.2 km Dificultat: Moderat Desnivell acumulat positiu: 1028 m Desnivell acumulat negatiu: 866 m Altura min: 865 metres Altura max: 1550 metres Recorregut: Font partagat-Font del Nouer-Font Forata-Pas de La Rabosa-Aitana-Penya Alta-Coll de Tagarina-Font Partagat Ruta circular per la Serra d ’Aitana. Partim desde l’area recreativa de la Font de Partagat en el terme municipal de la població de Benifato, a la província d’Alacant.

Foto de 01-Parking
Pàrquing
En la font de Partagat tenim un pàrquing per a deixar els cotxes. Per arribar hi ha que entrar pel primer carrer de la població que posa Font de Partagat i també tenim un indicador de un PR al Port de Tudons. Una alternativa es eixir des del mateix Benifato seguin el PR CV 21 ó la ruta de la senda Botànica Passet de la Rabosa. Aquest mateix camí agarrem nosaltres però des de la Font per a pujar al cim de l’Aitana passant per la Font del Nogal i continuant fins la Font de Forata, lloc on fem una xicoteta parada per esmorzar. Després seguim per la Senda Botànica. Abans d’arribar al Pas de la Rabosa ens desviem a l’esquerre per a fer un pas entre pedres molt bonic i continuem per el Pas de la Rabosa fins arribar al creuament de sendes que a la dreta ens porta al Aitana, camí que fem primer i a l’esquerre de tornada a la Font de Partagat passant per el Cim del “Penya Alta” i el “Coll de Tagarina”. Abans d’arribar ens desviem a l’esquerre per a visitar un Nevero ubicat en el paratge “Runar dels Teixos”. La ruta es molt fàcil de fer sense ningun pas complicat, tan sols el Pas de La Rabosa pot implicar un poc mes de perillositat. Després de la ruta anàrem a dinar al restaurant “La Venta de Benifato” eixint del poble direcció Benidorm. Un bon lloc per a dinar.